️دلیل سیاهی رفتن چشم چیست؟

♨️دلیل سیاهی رفتن چشم چیست؟

🔸کاهش فشار خون عامل اصلی در سیاهی رفتن چشم هنگام بلند شدن است.
❗️ وقتی شخصی تغییر وضعیت می‌دهد یعنی از حالت خوابیده به طور ناگهانی به حالت ایستاده در می‌آید چشمان فرد سیاهی می‌رود.
✔️ علل زیادی زمینه ساز سیاهی رفتن چشم‌ها است از جمله کاهش فشار خون، ناراحتی‌های گوش، تعرق زیاد و مصرف ناکافی مایعات و آرتروز گردن.
✔️ هنگامی که فشار خون پائین می‌آید خون به مغز و مخچه نمی‌رسد فرد دچار سرگیجه و سیاهی رفتن چشم می‌شود و بعد از چند لحظه مشکل حل می‌شود. همچنین به هنگام تعرق شدید آب نمک زیادی از بدن دفع می‌شود و در صورت استفاده نکردن از مایعات فرد دچار سیاهی رفتن چشم می‌شود.
🔺مشکل فشار خون را جدی بگیرید. از جمله عواملی که منجر به این مشکل می‌شوند خونریزی کردن، ناراحتی کلیه و قلب، کاهش قند خون و اسهال و استفراغ را می‌توان نام برد.
 ⚜سرما خوردگی و آلرژی در این زمینه تاثیر زیادی ندارند مگر اینکه سرما خوردگی پیشرفت کرده باشد و در پرده‌های مغز اثر نامطلوبی گذاشته باشد. گاهی اوقات استرس و اضطراب نیز منجر به سرگیجه و سیاهی رفتن چشم می‌شود.
❗️در صورتی که سرگیجه‌ها مداوم و شدید است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید و نیز برای رفع مشکل کم خونی علت آن را با آزمایش خون و نوار قلب به کمک پزشک مشخص کنید.
☝☝☝☝
👁علائم چشمی ام اس:
👇👇👇
در چشم ۲ علامت شاخص برای بیماری ام اس وجود دارد. عارضه اول، گرفتاری عصب چشم است که مانند هر عصب مرکزی دیگری در جریان این بیماری گرفتار می شود در این گونه موارد، التهابی روی عصب یا پشت عصب اتفاق می افتد و منجر به کاهش دید می شود ممکن است در بعضی موارد همراه با اختلال در میدان بنایی و یا همراه با دیدن سایه هایی در جلوی چشم باشد.
👁عارضه دومی که بیماری ام اس ایجاد می کند التهابی است که در قسمت های محیطی شبکیه به وجود می آید این التهاب هم می تواند باعث کاهش دید و ایجاد سایه در جلوی چشم شود. یکی از معاینات که در بیماران مبتلا به ام اس ایجاد می شود معاینات چشمی است چشم پزشک متخصص با دیدن عصب می تواند متوجه شود که مشکلی برای بیمار اتفاق افتاده است یا خیر.
دیدگاه‌ها 0

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام به سایت داروخانه دکتر سولماز رستمی خوش آمدید