خوراكي هايي كه اشتها را كم ميكند

کم کردن اشتها

يكي از راه ها براي تناسب اندام اين است كه بتوانيم اشتهاي خود را كنترل كنيم. اشتها به طور كلي يك پديده روانشناختي و فيزيكي است. اين را بايد بدانيم كه زياده روي در خوردن قطعا اضافه وزن و چاقي را به همراه دارد.بعضي از افراد در مواقعي كه عصبي هستند و يا استرس دارند يااز سر بي حوصلگي به سراغ غذا خوردن ميروند در حالي كه گرسنه نيستند.

خوراكي هايي كه مي توان با آن ها اشتها را كنترل كرد؟؟

پياز : مصرف اين نوع غذاها به افراد احساس سيري مي دهد چون باعث توليد بيشتر هورمون كنترل اشتها ميشود.

اين غذاها همچنين نقش مهمي در كنترل و پيشگيري از ديابت با كنترل و نگهداري سطح قند خون در حد سالم دارند.همچنين باعث افزايش باكتري هاي مفيد روده و بهبود فرايند هضم غذا بعلاوه افزايش ايمني بدن خواهد شد.

مصرف پياز سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به كاهش وزن طبيعي مي شود.

جو : با روزي دو وعده مصرف جو كلسترول ال دي ال يا مضر را تا بيش از 5 درصد در عرض 6 هفته كاهش مي دهد.

قارچ : قارج توليد و فعاليت سلول هاي سفيد را افزايش مي دهد، بهتر است در وعده ي ناهار يا شام به صورت بخارپز يا كبابي در فر مصرف شود

مارچوبه : مارچوبه در فرايند هضم غذا تاثير مي گذارد. اين گياه باعث افزايش باكتري هاي خوب روده مي شود و باعث هضم بهتر غذا ها مي شود. مارچوبه با افزايش متابوليسم بدن به عنوان يك چربي سوز عمل ميكند. مارچوبه يك ميان وعده خوب به جاي ميان وعده هاي پركالري است

دیدگاه‌ها 0

*
*

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
سلام به سایت داروخانه دکتر سولماز رستمی خوش آمدید